3M: Starcie Szlifierzy
Aż iskry lecą! Odkryj w sobie Szlif Mistrza
Czy szlifowanie można przedstawić w duchu sportowej rywalizacji, która jest jednocześnie świetną zabawą? Razem z 3M, firmą oferującą profesjonalne i innowacyjne rozwiązania technologiczne, H+K udowadnia, że tak! Można bowiem mówić o szlifowaniu w angażujący sposób i opowiadać emocjonującą historię, której przedmiotem jest właśnie tarcza do szlifowania i sama szlifierka. H+K z dumą wspierało trzy edycje kampanii 3M Starcie Szlifierzy, skierowanej do profesjonalistów z całej Polski!
Celem kampanii jest budowanie świadomości społecznej na temat zawodu szlifierza, podniesienie jego prestiżu oraz jednoczenie środowiska szlifierskiego. Co roku Szlifierze z całej Polski spotykają się na zawodach, by powalczyć o tytuł kolejnego Szlif Mistrza 3M. Na wszystkich zainteresowanych uczestników czekają konkurencje praktyczne oraz wykłady edukacyjne z innowacji w procesach szlifowania i cięcia oraz zasad BHP. Zawody promują rozwój osobisty oraz bezpieczeństwo codziennej pracy i są jedyną w swoim rodzaju okazją, by nagrodzić tych, dla których szlifowanie jest prawdziwą pasją!
Wsparcie 3M w realizacji kampanii było dla nas wyzwaniem – musieliśmy nie tylko dotrzeć do wąskiej grupy adresatów i zachęcić jej przedstawicieli do wzięcia udziału w wydarzeniu, ale także udowodnić niedowiarkom, że szlifowanie to ogromne emocje! Jak to zrobiliśmy? Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta, nawiązaliśmy współpracę z mediami branżowymi oraz ogólnoinformacyjnymi, pokazując, jak wymagająca jest praca szlifierza – zorganizowaliśmy warsztaty, podczas których sami dziennikarze mogli w deszczu iskier zmierzyć się z narzędziami szlifierskimi pod okiem profesjonalistów. Dzięki wspólnym przeżyciom, artykuły o Starciu pojawiły się nie tylko w mediach branżowych, takich jak Gazeta Narzędziowa czy Magazyn Przemysłowy, ale także w mediach lokalnych i ogólnoinformacyjnych, jak Gazeta Wyborcza i Wprost.

Po raz pierwszy przenieśliśmy także Starcie do świata social mediów, tworząc wydarzenia na Facebooku. Stało się ono wyjątkową platformą do transmisji zawodów, dzielenia się poradami i ciekawostkami oraz środkiem na dotarcie do potencjalnych uczestników konkursu. W działania przy jednej z edycji zaangażowaliśmy także blogera „Dom i Drewno”, który wraz z nami dopingował uczestników Starcia Szlifierzy! Dzięki jego obecności udało nam się dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i pokazać, jak ogromnym zaangażowaniem cechują się szlifierze w Polsce i jak szerokie zastosowanie mają produkty tworzone właśnie z pomocą szlifierki! Wraz ze wsparciem „Dom i Drewno” zorganizowaliśmy także facebookowy konkurs, w którym do wygrania były profesjonalne artykuły szlifierskie 3M.

Każda kolejna edycja „Starcia Szlifierzy” to potwierdzenie, że inicjatywy takie jak ta są potrzebne. Zawody na stałe wpisały się w kalendarz imprez branżowych, stając się kultowym wydarzeniem, na którym specjaliści z obróbki metalu mogą zdobywać nowe umiejętności, podnosić swoje kwalifikacje, szkolić szlifierski warsztat oraz nawiązywać nowe kontakty. Temat Starcia Szlifierzy zaistniał także szeroko w mediach – w ramach trzech edycji „Starcia Szlifierzy”, wspieranych komunikacyjnie przez H+K, pojawiło się ponad 230 wzmianek oraz artykułów o wydarzeniu, generując łącznie zasięg niemal miliona odbiorców! Targi stały się także inspiracją dla innych krajów, skutecznie pokazując, jak ogromnym zaangażowaniem i pasją cechują się szlifierze. My także dzięki współpracy z 3M stanęliśmy już za narzędziami szlifierskimi i musimy przyznać jedno… było gorąco!