AliExpress x Maffashion
Czyli jak pozycjonować markę, wywołując efekt WOW!

Jak wynika z badania Gemius zrealizowanego jesienią 2019 roku, aż 62% Polaków deklaruje, że robi zakupy w Internecie. Należąca do Alibaba Group platforma e-commerce AliExpress postawiła wykorzystać ten trend i zleciła H+K zaprojektowanie kampanii, która przybliży globalną markę Polakom oraz pozwoli zbudować z nimi bliższą, emocjonalną więź.
W naszej strategii chcieliśmy podkreślić, jak wiele pozytywnych emocji niesie ze sobą AliExpress: dynamikę, mobilność, kreatywność czy wszechstronność i pokazać jej wizerunek jako marki aktywnej na polskim rynku, silnie zorientowanej na modę oraz trendy. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z jednym z najgorętszych wydarzeń modowych w Polsce – Flesz Fashion Night. Stanęliśmy jednak przed wyzwaniem – jak wpisać światowego gracza e-commerce w lokalny charakter modowej imprezy, która w swoim DNA ma promowanie polskiej mody i polskich projektantów?
Aby temu sprostać, zdecydowaliśmy się na zaangażowanie ikony mody, która mogłaby reprezentować markę na wydarzeniu i zaznaczyć jej obecność poprzez zaprojektowanie autorskiej kolekcji ubrań inspirowanych stylem i trendami prosto z AliExpress. Szukaliśmy osoby wiarygodnej, lubianej oraz takiej, która nie tylko podąża za trendami, ale również sama je kreuje. Która nie tylko ma mandat do tego, by zaprojektować własną kolekcję, ale też… lubi zakupy na AliExpress.
Ambasadorką projektu została Maffashion. Była to pierwsza tego typu współpraca, gdy modowa influencerka miała zaprojektować i zaprezentować na wybiegu kultowego eventu modowego swoją kolekcję.



Podczas otwarcia Flesz Fashion Night 2019, Maffashion zaprezentowała autorską kolekcję ubrań inspirowanych AliExpress. Na ściance po raz pierwszy pojawiła się nie jako gość wydarzenia, ale jako jego współtwórczyni. W kolekcji AliExpress x Maffashion znalazły się bandażowe i krótkie topy czy szorty rowerowe, czyli modne fasony, które dodatkowo silnie nawiązywały do stylu lat 80. – motywu przewodniego tej edycji wydarzenia – a także odzwierciedlały styl autorki. Podczas tworzenia kolekcji Maffashion inspirowała się silnie kolorami charakterystycznymi dla AliExpress oraz wartościami marki. Jej kolekcja wzbudziła jednocześnie zaskoczenie i entuzjazm wśród gwiazd, fanów oraz dziennikarzy. Kolekcja odbiła się szerokim echem także wśród gości pokazu – zagościła na Instagramie m.in. Lary Gessler, Magdy Steczkowskiej czy Barbary Belt.

Maffashion sama poinformowała obserwatorów o nowym projekcie na swoich kanałach social media, co wzbudziło oczekiwane emocje w świecie mody i mediów – przez kilka dni informacja o projekcie była głównym newsem w mediach lifestylowych! Na swoim profilu na Instagramie blogerka zorganizowała także konkurs, w którym do wygrania były trzy podwójne wejściówki na Flesz Fashion Night – dzięki temu fani Maffashion mogli nie tylko zobaczyć jej kolekcję na żywo, ale także poznać swoją idolkę osobiście. Dla fanów mody, AliExpress przygotowało także specjalny zniżkowy kod. Post konkursowy został odtworzony ponad 600 000 razy, a pod nim pojawiło się niemal 700 komentarzy! Dzięki szerokiej komunikacji biura prasowego, artykuły o kolekcji AliExpress x Maffashion pojawiły się w czołowych mediach lifestylowych, generując łącznie w mediach w ciągu zaledwie kilku dni aż 150 publikacji. News dotarł także do mediów zagranicznych, a łączny zasięg wszystkich publikacji przekroczył aż 5 milionów odbiorców!
Głównym celem kampanii było podkreślenie tego, że AliExpress to kopalnia trendów i inspiracji, a także zacieśnienie więzów z modowym światem. Patrząc na odbiór projektu i wyniki… według nas wypadło świetnie!