Biedronka

Kompleksowa komunikacja i strategiczne doradztwo dla największej sieci handlowej w Polsce

25 lat obecności na polskim rynku, ponad 3000 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach w Polsce, 67 tys. pracowników – takie liczby robią wrażenie. Mowa o Biedronce, największej sieci detalicznej w Polsce. W 2019 roku H+K stanęło przed wyzwaniem, jak efektywnie wspierać lidera sektora retail oraz jak wzbogacić prowadzoną komunikację o nowe propozycje działań i formatów? W tym celu opracowaliśmy strategię komunikacji dla klienta, która uwzględniała kluczowe filary komunikacji oraz koncepcje silnie angażujące media i konsumentów contentu.

Od początku naszej współpracy odpowiadamy za kompleksowe wsparcie zarządzania biurem prasowym klienta, doradztwo strategiczne dot. podejmowanych działań i kreatywne propozycje dodatkowych aktywacji wspierających budowanie pozytywnego wizerunku marki.

W tym czasie realizowaliśmy m.in. komunikację otwarć supernowoczesnych i proekologicznych placówek sieci w Warszawie oraz Gdyni, przy czym to drugie otwarcie miało miejsce w czasie post COVID-19, dlatego zabraliśmy dziennikarzy na wirtualny spacer po nowej placówce, co zaowocowało licznymi publikacjami w mediach biznesowych, branżowych oraz ogólnoinformacyjnych. Zorganizowaliśmy także kilka spotkań dla mediów, m.in. z okazji powołania funkcji rzecznika klienta czy też oferty świątecznej. Dbamy o regularną komunikację oferty produktowej, promocję świeżych warzyw i owoców, programów lojalnościowych i inicjatyw CSR podejmowanych przez Klienta. Wspieramy także markę w działaniach o potencjale kryzysowym.

Czas pandemii COVID-10 szczególnie wpłynął na funkcjonowanie wszystkich sieci handlowych i wymusił wprowadzenie nowych rozwiązań, a także zupełnie nowego podejścia – H+K wspierało Biedronkę, zapewniając strategiczne doradztwo w zakresie budowania komunikacji zewnętrznej, wewnętrznej i kryzysowej zarówno do klientów, interesariuszy oraz pracowników. W tym szczególnym czasie, gdy cały zespół Biedronki odgrywał tak ważną społecznie rolę dla polskich konsumentów, pracowaliśmy ramię w ramię z klientem, aby zapewnić każdego dnia płynną i skuteczną komunikację, wspierającą troskę marki o bezpieczeństwo i zdrowie każdego klienta i pracownika.

Sector: Handel detaliczny + rekreacja

Więcej projektów