Budujemy globalną markę dla fintechu

W 2022 roku Channel VAS, globalny fintech z siedzibą w Dubaju i Atenach, działający na rynkach rozwijających się w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej, rzucił H+K wyzwanie rebrandingu korporacyjnego na Optasia (z greckiego: Wizja).

Optasia jest ważnym uczestnikiem rewolucji fintech, która ma miejsce na rynkach wschodzących, w całym paśmie okołorównikowym, od Ameryki Południowej, przez Afrykę (gdzie jest liderem sektora w krajach subsaharyjskich) po Półwysep Arabski i Azję. Działalność firmy, która specjalizuje się w ocenie ryzyka kredytowego, wspierając banki i operatorów telekomunikacyjnych w akcji kredytowej, ma fundamentalne znaczenie dla cyfrowej transformacji tych dynamicznie rozwijających się gospodarek i otwierania dostępu do świata finansów dla osób nieubankowionych. 

Zmiana nazwy i identyfikacji wizualnej marki była ważną cezurą w historii firmy. Miała za zadanie zaznaczyć postępy w ewolucji jej biznesu w ciągu ponad 10 lat działalności, ilustrować dominującą pozycję Optasia na rynkach, gdzie firma operuje oraz zakomunikować jej możliwości i ambicje na przyszłość. Firmie zależało też, aby zachować w logo wstęgę, która w symboliczny sposób ilustruje misję firmy: zwiększanie inkluzji finansowej.

Globalny rebranding firmy na 30 rynkach zrealizowaliśmy w ramach teamu łączącego konsultantów z H+K w Polsce i Hiszpanii (pod przewodnictwem zespołu Financial Services w Warszawie). Naszym zadaniem było doradztwo strategiczne w zakresie komunikacji rebrandingowej, w tym oprócz opracowania platformy kreatywnej i narracji, zdefiniowanie nowego archetypu marki oraz zaprojektowanie logotypu Optasii, księgi marki i powiązanych z nią aktywów w postaci graficznej. Doradzaliśmy firmie jak opowiedzieć nową historię marki w sposób atrakcyjny i odpowiedni dla kluczowych interesariuszy, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Nowy branding Optasia zadebiutował w Barcelonie podczas 2022 Mobile World Congress.

Sector: Branża technologiczna

Więcej projektów