„Ze mną się nie napijesz?” – to pytanie, które prawdopodobnie każdy z nas miał okazję usłyszeć przynamniej raz w swoim życiu. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Birofilia.org, co druga młoda, dorosła osoba pijąca piwo bezalkoholowe jest namawiana przez innych do jego zmiany na takie z zawartością alkoholu. Stanowi to dużą presję, szczególnie dla młodych ludzi wchodzących w etap dorosłości i kształtujących swój charakter oraz światopogląd.
Celem kolejnej odsłony kampanii Trzymaj Pion realizowanej przez H+K Strategies na zlecenie Grupy Żywiec było wsparcie rodziców w zapobieganiu przedwczesnej inicjacji alkoholowej nastolatków, a także wychowywaniu dzieci do odpowiedzialnych postaw związanych z alkoholem w dorosłym życiu. W minionych latach przy wsparciu ekspertów z różnych dziedzin, między innymi specjalistów z zakresu psychologii, socjologii, terapeutów uzależnień, pedagogów i wychowawców na co dzień pracujących z młodzieżą, powstał m.in. przewodnik dla rodziców „Jak rozmawiać z dzieckiem o alkoholu.”