Grupa Żywiec: Trzymaj Pion

Jak rozmawiać z dziećmi o alkoholu?

„Ze mną się nie napijesz?” – to pytanie, które prawdopodobnie każdy z nas miał okazję usłyszeć przynamniej raz w swoim życiu. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Birofilia.org, co druga młoda, dorosła osoba pijąca piwo bezalkoholowe jest namawiana przez innych do jego zmiany na takie z zawartością alkoholu. Stanowi to dużą presję, szczególnie dla młodych ludzi wchodzących w etap dorosłości i kształtujących swój charakter oraz światopogląd.

Celem kolejnej odsłony kampanii Trzymaj Pion realizowanej przez H+K Strategies na zlecenie Grupy Żywiec było wsparcie rodziców w zapobieganiu przedwczesnej inicjacji alkoholowej nastolatków, a także wychowywaniu dzieci do odpowiedzialnych postaw związanych z alkoholem w dorosłym życiu. W minionych latach przy wsparciu ekspertów z różnych dziedzin, między innymi specjalistów z zakresu psychologii, socjologii, terapeutów uzależnień, pedagogów i wychowawców na co dzień pracujących z młodzieżą, powstał m.in. przewodnik dla rodziców „Jak rozmawiać z dzieckiem o alkoholu.”

Tym razem, bazując na insightach płynących z obserwacji grupy docelowej, jej oczekiwań i zachowań oraz obecności w przestrzeni mediów społecznościowych, H+K Strategies zaproponowała klientowi nowe, odświeżone podejście do prowadzenia komunikacji. Postawiliśmy przede wszystkim na tworzenie własnego contentu w nowoczesnej formie. Już aż 27% polskich internautów słucha podcastów, a według prognoz ekspertów, liczba słuchaczy na całym świecie będzie nadal dynamicznie rosnąć. 

Dlatego w ramach kampanii postawiliśmy na publikacje treści w formie podcastów i video-podcastów przygotowanych w formatach do publikacji na Instagramie (także IGTV), Facebooku oraz w serwisie YouTube. Poruszyliśmy w nich tematy szczególnie interesujące rodziców, które zaczerpnęliśmy m.in z grupy „Rodzice Nastolatków” liczącej ponad 30 000 użytkowników i będącej największą społecznością rodziców nastolatków w polskim Internecie. Ciekawa z perspektywy grupy docelowej zawartość merytoryczna oraz dostosowane do poszczególnych kanałów formaty video sprawiły, że podcasty i video-podcasty zostały odsłuchane i obejrzane przez ponad 11 tys. użytkowników.

Ale to nie wszystko. Aby zwiększyć zasięg i wartość merytoryczną akcji, do kampanii zaprosiliśmy ambasadorów – osoby posiadające wiedzę i doświadczenie w wychowywaniu dzieci oraz będące autorytetami wśród polskich rodziców.

Wśród nich po raz kolejny znalazła się blogerka parentingowa Natalia „Nishka” Tur oraz ekspert, psycholog dr Aleksandra Piotrowska, która odpowiadała za merytoryczną część kampanii. Dr Aleksandra Piotrowska jest uznanym ekspertem i osobowością telewizyjną, natomiast Natalia Tur to znana blogerka parentingowa i influencerka, która od lat konsekwentnie buduje i wspiera społeczność rodziców nastolatków.

Przewodnik dla rodziców o tym, jak rozmawiać z dzieckiem o alkoholu stanowił centralny punkt kampanii, dlatego chcąc ułatwić rodzicom utrwalanie informacji w nim zawartych a jednocześnie sprawić, aby jego treści były jeszcze łatwiej dostępne, stworzyliśmy jego bardziej podręczną formę. Fragmenty przewodnika z kluczowymi poradami dla rodziców udostępniliśmy w kanałach kampanii w formie prostych grafik sprofilowanych pod szybkie przeglądanie w telefonie i dzielenie się w mediach społecznościowych.

Internet, znajomi oraz szybko zmieniająca się rzeczywistość powodują, że nastolatkowie są coraz bardziej niezależni i polegają na zdaniu swoich rówieśników. Jednak to wciąż rodzice pozostają dla nich autorytetem i niezmiernie ważna jest ich edukacja w zakresie komunikacji z dzieckiem o odpowiedzialności związanej ze spożywaniem alkoholu. Dzięki zrealizowanym działaniom udało nam się dotrzeć do setek tysięcy polskich rodziców. Prawie 600 tys. zasięgu treści publikowanych przez Natalię „Nishka” Tur, ponad 200 tys. dotarcia z informacją o kampanii w ogólnoinformacyjnych mediach i prawie 20 tys. wejść na www.TrzymajPion.pl – to liczby, które pozwalają nam wierzyć, że przekaz kampanii „Trzymaj Pion” dociera do coraz większej liczby rodziców, którzy świadomie i z pełnym przygotowaniem podejmują ze swoimi dziećmi temat odpowiedzialnych postaw społecznych.

Apple Podcasts: apple.co/2OKDSfz
Spotify: spoti.fi/2YYFNRA
Google Podcasts: http://bit.ly/33mOvbP

Rozmowy dostępne są też w formie videopodcastu dostępnego na kanale YouTube Grupy Żywiec: http://bit.ly/TrzymajPionVideopodcast

Wszystkie materiały powstające w ramach kampanii dostępne są również na jej oficjalnej stronie: www.TrzymajPion.pl

Sector: Żywność + napoje