Facebook: przewodnik społeczności po Krakowie

Przewodnik kulinarny po Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019 

H+K Warsaw zrealizowało dla Facebook Polska rodzimą odsłonę globalnej kampanii Facebook Community Guides. Projekt Facebook Community Guides obejmuje przewodniki pisane przez reprezentantów społeczności Facebooka, w których liderzy grup pokazują unikalne spojrzenie na swój region. Po edycji portugalskiej, norweskiej i rosyjskiej przyszła pora na polską. W ramach kampanii skupiliśmy się na największych atutach polskości: gościnności i przywiązaniu do tradycji. Korzystając z okazji, że Europejską Stolicą Kultury Gastronomicznej 2019 został okrzyknięty Kraków, postanowiliśmy stworzyć kulinarny przewodnik po tym mieście. Przygotowując go, skupiliśmy się na wykorzystaniu potencjału pozornie niewidocznej społeczności na Facebooku, która skupia się na temacie krakowskiego jedzenia.
H+K Warsaw zaprosiło do współpracy polskie grupy kulinarne funkcjonujące na Facebooku. Kilka miesięcy pracy nad listami i recenzjami najlepszych lokali w Krakowie zaowocowało stworzeniem opowieści przedstawionej w sześciu rozdziałach: „Kuchnia polska”, „Chodźmy jeść”, „Roślinny Kraków”, „Kawa i ciastko”, „Pod chmurką” i „Imprezy kulinarne”. Przewodnik jest skierowany do szerokiej grupy odbiorców – ludzi młodych, osób gustujących w kuchni tradycyjnej, wegetarian, ale i turystów. Z myślą o tych ostatnich pozycja została wydana także w wersji angielskiej. Aby nadać publikacji artystyczny charakter, Facebook zaangażował do przygotowania jej strony wizualnej graficzkę Pilar Rojo oraz krakowskiego fotografa Kamila A. Krajewskiego. Wydawcą została Krakowska Fundacja Sztuk Wizualnych, która ma na swoim koncie nagradzane na całym świecie książki poświęcone sztuce.

Premiera przewodnika odbyła się 26 lipca 2019 r. w jednym z modniejszych krakowskich lokali – Cafe Manggha. Książka rozeszła się w ciągu trzech dni, a po spotkaniu z mediami ukazało się kilkadziesiąt publikacji na jej temat. Inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem i wsparciem Prezydenta Miasta Krakowa, który ogłosił Facebooka Partnerem Tytularnym Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019.

Obecnie strona internetowa Cityguides.fb.com cieszy się dużą popularnością nie tylko wśród krakowian.

Sector: Branża technologiczna
Specialist expertise: Content + Publishing
Office: Warszawa

Więcej projektów