Galderma: „Róż się do lekarza” 

Promocja kampanii nt. trądziku różowatego 

H+K Warsaw stworzyło dla Galdermy kampanię „Róż się do lekarza”, która miała na celu wprowadzenie tematu trądziku różowatego w świat zdominowany przez dążenie do piękna, zwiększenie świadomości społeczeństwa nt. choroby, zwrócenie uwagi na jej nieoczywiste objawy i zachęcenie Polaków do konsultacji z dermatologiem.

Jednym z dwóch głównych filarów kampanii były warsztaty dla influencerek poprowadzone przez dermatologa, dietetyka i psychologa. Rozpoznawalne prelegentki opowiadały o przyczynach trądziku różowatego, czynnikach zaostrzających jego objawy, zasadach prawidłowej pielęgnacji skóry oraz leczeniu schorzenia. Mówiono także o diecie wspierającej terapię i aspekcie psychologiczno-społecznym choroby. Podczas spotkania panie miały również wyjątkową okazję poddania się makijażowi imitującemu trądzik różowaty. Po zakończeniu warsztatów uczestniczki podzieliły się relacjami, zdjęciami przedstawiającymi symptomy choroby oraz nowo nabytą wiedzą o schorzeniu na swoich instagramowych profilach i blogach.

Drugim ważnym elementem kampanii był eksperyment społeczny „Poranek z trądzikiem różowatym” z udziałem aktorki Eli Romanowskiej. Akcja polegała na wcieleniu się znanej i rozpoznawalnej kobiety w osobę chorą na trądzik różowaty. Po poddaniu się charakteryzacji aktorka wypełniała codzienne obowiązki, również w przestrzeni publicznej. Towarzyszyła jej kamera, która rejestrowała reakcje spotykanych osób na jej wygląd – natrętne spojrzenia, szepty, zdziwienie. Następnie aktorka podzieliła się przed kamerą osobistymi doświadczeniami i przemyśleniami na temat poranka spędzonego ze schorzeniem.

H+K Warsaw skoncentrowało działania przede wszystkim na social mediach. W ramach kampanii udało się wygenerować 15 618 reakcji i 426 komentarzy, osiągnąć 225 745 wyświetleń Insta Stories i postów na blogach oraz 104 704 wyświetleń postów na Instagramie i Facebooku. Buzz wygenerowany w internecie spowodował, że temat ze świata online przeszedł do sfery realnej, a informacje dotyczące „metamorfoz” influenecerek i Eli Romanowskiej pojawiły się na popularnych portalach dla kobiet, jak Ofemini.pl, oraz w programie „Pytanie na śniadanie” w TVP2. Największym sukcesem kampanii jest jednak to, że przyczyniła się ona do wzrostu liczby osób konsultujących objawy trądziku różowatego z lekarzem.

Sector: Zdrowie + styl życia
Office: Warszawa

Więcej projektów