Kropla Beskidu: Mamo, pić!

Czyli jak mówić o produkcie głosem dziecka? 

H+K wraz z marką Kropla Beskidu stworzyło wyjątkową kampanię edukacyjną „Mamo, pić!”. Adresatem pełnego emocji przekazu stały się kobiety w ciąży, a głosem kampanii… jeszcze nienarodzone dzieci w ich brzuchu, które przypominały swoim mamom, jak ważne jest picie odpowiedniej ilości wody w tym szczególnym czasie. W kampanii Kropli Beskidu udało nam się nie tylko połączyć promocję jednego z ważnych wyróżników marki z aspektem edukacyjnym, ale także skutecznie skierować bardzo ważny przekaz do mam oraz ich maluchów.  

Pierwszym etapem pracy nad kampanią było sprawdzenie stanu wiedzy kobiet w Polsce na temat nawodnienia organizmu podczas ciąży. Wyniki nas nie zaskoczyły… w momencie rozpoczęcia kampanii „Mamo, pić!”, aż 60% kobiet w Polsce nie wiedziało o tym, jak ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu podczas ciąży i karmienia piersią. Jak wynika z badań, przeprowadzonych na zlecenie Kropli Beskidu we współpracy z Kantar MillwardBrown, przyszłe mamy często szukały informacji na ten temat w sieci, ale aż 30% z nich nie znalazło odpowiedzi na swoje pytaniaTo przekonało nas do stworzenia kampanii o silnym przekazie edukacyjnym, skierowanym właśnie do przyszłych mam. 

Aby pokazać kobietom, że powinny wsłuchać się w głos maluszka, stworzyliśmy platformę kreatywną „Mamo, pić!”, która w swojej formie nawiązywała do tego, co i w jaki sposób dziecko chciałby już teraz przekazać swojej mamie. Słowo „Mamo” uwalniało emocjonalny potencjał kampanii, zaś słowo „pić!” było swoistym call to action dla przyszłych mam, które powinny pamiętać o odpowiednim nawodnieniu siebie i dziecka. Aby podkreślić edukacyjny wymiar kampanii, zaprosiliśmy do współpracy Polskie Towarzystwo Położnych i zorganizowaliśmy warsztaty, które odbyły się w Tyliczu – miejscu, gdzie swoje źródło ma Kropla Beskidu. W trakcie warsztatów dietetyk i specjalista w zakresie żywienia człowieka oraz sommelier wody opowiedzieli o właściwościach wody i jej wpływie na organizm człowieka. Podczas spotkania opracowaliśmy wspólnie z grupą położnych materiały edukacyjne dla przyszłych mam, a następnie spośród nich wybraliśmy ambasadorki projektu, których zadaniem było reprezentowanie kampanii. Następnie, z pomocą PTP rozdysponowaliśmy wśród kobiet w ciąży 3000 boxów, zawierających materiały edukacyjne, opaskę przypominającą o piciu wody oraz butelki Kropli Beskidu.  

Współpracowaliśmy także z 12 blogerkami parentingowymi, których przekaz dotarł aż do 450 000 osób. Wspólnie z wybraną Mamą-lekarz przygotowaliśmy także materiał wideo „Mamo, pić!”, w którym przedstawiliśmy kluczowe informacje związane nawodnieniem w okresie ciąży. Wraz z wyselekcjonowanymi mikroinfluecerami, zorganizowaliśmy również konkurs fotograficzny na Instagramie, promujący nawyk picia wody podczas ciążyRównolegle zaangażowaliśmy się w standardowe działania PR, które dotarły do grupy ponad 5 000 000 odbiorców za pośrednictwem mediów ogólnoinformacyjnych, lifestyle’owych oraz branżowych.  

„Mamo, pić!” to głos dziecka, które przypomina swojej mamie, że choć jeszcze nie przyszło na świat, już teraz potrzebuje jej pomocy w prawidłowym rozwoju. Dzięki stworzonej kampanii, nie tylko dostarczyliśmy potrzebną wiedzę kobietom w ciąży, ale także dotarliśmy do 12 000 położnych ze wszystkich województw w kraju. Im również przekazaliśmy kompleksową wiedzę, która została z nimi do dziś. Dzięki temu mamy poczucie, że przekaz kampanii „Mamo, pić!” wciąż dociera do kolejnych przyszłych mam, i co roku ma wpływ na zdrowie tysięcy dzieci w całej Polsce! 

Sector: Żywność + napoje
Office: Warszawa

Więcej projektów