Ministerstwo Zdrowia: „Profilaktyka, Człowieku!”

Czyli jak zachęcić Millenialsów do zdrowych nawyków?

H+K zmierzyło się z niełatwym zadaniem i wraz z Ministerstwem Zdrowia zainicjowało budzącą emocje oraz zachęcającą do zmiany nawyków kampanię „Profilaktyka, Człowieku!”. Kampania powstała we współpracy z agencją VML, a jej celem było dotarcie do wymagającej, młodej grupy odbiorców – Millenialsów – oraz pokazanie im, że to profilaktyka jest najskuteczniejszym sposobem dbania o zdrowie. Na realizację całej kampanii mieliśmy tylko 3 tygodnie. Jak sobie poradziliśmy?

Aby wywołać efekt WOW! postawiliśmy na nieoczywistą kreację, którą wspierały merytoryczne głosy ekspertów. Core kampanii stanowiło kontrowersyjne połączenie polskiego przysłowia o „końskim zdrowiu” z postacią ironicznego eksperta w masce konia, który przyciągał uwagę młodych odbiorców. Poprzez nieoczywistą postać coacha mówiącego językiem Millenialsów, przekaz kampanii o tym, że zdrowy tryb życia to inwestycja w bezpieczną przyszłość, skutecznie dotarł do grupy docelowej.

W kampanię zaangażowaliśmy także 7 popularnych wśród Millenialsów influencerów, takich jak Stuu, Marcin Dubiel, Zuzanna Borucka czy Matura to bzdura. Każdy z nich stworzył i udostępnił na Facebooku film z udziałem bohatera kampanii. Działania głównych influencerów wspierało ponad 65 mikro-influencerów z Instagrama. Pamiętając o wadze merytorycznego przekazu, nawiązaliśmy także współpracę z ekspertami z dziedziny medycyny, którzy poparli swoim autorytetem i wiedzą cel kampanii. W działania zaangażowaliśmy 3 Towarzystwa Naukowe oraz 5 ekspertów, wśród których znaleźli się internista, kardiolog, lekarz rodzinny czy dietetyk. Startem działań była konferencja prasowa, podczas której odbyła się debata na temat czynników ryzyka i profilaktyki chorób układu oddechowego i układu krążenia. Oprócz naszych ekspertów, w debacie wziął udział także Wiceminister Zdrowia, Piotr Gryza oraz influencerzy wspierający kampanię „Profilaktyka, Człowieku!”. Aby dotrzeć do jak największej liczby osób, stworzyliśmy także stronę internetową kampanii, na której umieściliśmy najważniejsze informacje na temat profilaktyki. Podczas trwania kampanii zachęcaliśmy odbiorców, aby odwiedzali stronę i wykonali test, który odpowiadał na pytania o kondycję ich organizmu. Do wykonania testu zachęcał także hero kampanii, czyli coach w masce konia.

Jaki był efekt? W ciągu trzech tygodni informacje o kampanii „Profilaktyka, Człowieku!” pojawiły się w mediach ponad 1000 razy, a dzięki zainteresowaniu dziennikarzy, wiedza o znaczeniu profilaktyki docierała do odbiorców kanałów telewizyjnych, radia, prasy czy portali on line. Filmy zawierające lokowanie kampanii zostały obejrzane przez młodych odbiorców ponad 2,5 mln razy, generując blisko 18 000 komentarzy. Co jednak najlepiej pokazuje sukces kampanii? W ciągu trzech tygodni, aż 40 000 Millenialsów wypełniło testy na stronie WWW, by sprawdzić swój stan zdrowia. Teraz już wiadomo, jak najlepiej dbać o zdrowie… liczy się Profilaktyka, Człowieku!

Sector: Zdrowie + styl życia
Office: Warszawa

Więcej projektów