Ministerstwo Zdrowia: „Profilaktyka, Człowieku!”
Czyli jak zachęcić Millenialsów do zdrowych nawyków?
H+K zmierzyło się z niełatwym zadaniem i wraz z Ministerstwem Zdrowia zainicjowało budzącą emocje oraz zachęcającą do zmiany nawyków kampanię „Profilaktyka, Człowieku!”. Kampania powstała we współpracy z agencją VML, a jej celem było dotarcie do wymagającej, młodej grupy odbiorców – Millenialsów – oraz pokazanie im, że to profilaktyka jest najskuteczniejszym sposobem dbania o zdrowie. Na realizację całej kampanii mieliśmy tylko 3 tygodnie. Jak sobie poradziliśmy?
Aby wywołać efekt WOW! postawiliśmy na nieoczywistą kreację, którą wspierały merytoryczne głosy ekspertów. Core kampanii stanowiło kontrowersyjne połączenie polskiego przysłowia o „końskim zdrowiu” z postacią ironicznego eksperta w masce konia, który przyciągał uwagę młodych odbiorców. Poprzez nieoczywistą postać coacha mówiącego językiem Millenialsów, przekaz kampanii o tym, że zdrowy tryb życia to inwestycja w bezpieczną przyszłość, skutecznie dotarł do grupy docelowej.


Jaki był efekt? W ciągu trzech tygodni informacje o kampanii „Profilaktyka, Człowieku!” pojawiły się w mediach ponad 1000 razy, a dzięki zainteresowaniu dziennikarzy, wiedza o znaczeniu profilaktyki docierała do odbiorców kanałów telewizyjnych, radia, prasy czy portali on line. Filmy zawierające lokowanie kampanii zostały obejrzane przez młodych odbiorców ponad 2,5 mln razy, generując blisko 18 000 komentarzy. Co jednak najlepiej pokazuje sukces kampanii? W ciągu trzech tygodni, aż 40 000 Millenialsów wypełniło testy na stronie WWW, by sprawdzić swój stan zdrowia. Teraz już wiadomo, jak najlepiej dbać o zdrowie… liczy się Profilaktyka, Człowieku!