Podróż po świecie kawy
Przenieśliśmy smaki kaw z całego świata do domu razem z marką Siemens
Polacy uwielbiają smak kawy – jak pokazują badania, pijemy ją nie tylko o poranku, ale także w ciągu całego dnia. Sięgamy po kubek kawy, gdy chcemy się zrelaksować przy ulubionej książce i często towarzyszy nam przy pogawędkach ze znajomymi. Co ciekawe, coraz chętniej wybieramy nieco bardziej wykwintne czy nietypowe kawy, którymi możemy delektować się w ulubionej kawiarni[1].


Jesienią 2019 roku, marka Siemens wprowadzała do swojej oferty innowację – linię ekspresów EQ.500, które wyróżniają się intuicyjnym panelem, nowoczesnym designem oraz pozwalają na samodzielne przygotowanie w domu wielu rodzajów kaw. W H+K stanęliśmy przed wyzwaniem, jak w nieszablonowy i kreatywny sposób zakomunikować tę nowość, by wyróżniała się na rynku i bazowała na oryginalnym, ciekawym i angażującym koncepcie? Zadanie było tym trudniejsze, że segment ekspresów do kawy jest nasycony i konkurencyjny, a większość marek w swojej komunikacji odwołuje się do takich skojarzeń, jak przyjemność czy chwila relaksu.
Tymczasem razem z marką Siemens postanowiliśmy iść w innym kierunku – takim, który inspiruje i nawiązuje do smaków kaw z całego świata. Tym samym, w odpowiedzi na wyzwanie, postanowiliśmy zorganizować wyjątkowe spotkanie dla mediów, w trakcie którego zabraliśmy naszych gości w ekscytującą i pachnącą kawą podróż po świecie różnorodnych rytuałów kawowych, których mogą doświadczyć w małych, lokalnych kawiarniach. Nasi goście udali się w tę wirtualną wyprawę i mogli skosztować kawy po wietnamsku, dowiedzieli się co wyróżnia kawę pitą w Etiopii czy jaką rolę kawa ogrywa w Jordanii. Nie zabrakło też zaskakujących ciekawostek o bardziej znanych wersjach czarnego napoju, jak np. różne warianty włoskiego espresso.

Przewodnikami po krajach z Afryki, Azji czy Europy byli trzej znani podróżnicy, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i opowiedzieli wiele anegdot, oczywiście z filiżanką swojej ulubionej kawy w ręku. Wśród nich znalazł się Przemek Kossakowski, Jarosław Nowak oraz Łukasz Tulej. Z kolei metody parzenia kaw przybliżył obecnym gościom Uri Wollner, pasjonat kawy i profesjonalny barista. Dodatkowo, postanowiliśmy zaangażować obecnych gości, by zaangażować ich w rozmowy o kawie – przygotowaliśmy dla nich krótki quiz wiedzy, który rozpoczynał kolejną odsłonę podróży i przenosił nas do kolejnego kraju, w którym wspólnie odkrywaliśmy kawowe rytuały.
Razem z nami w podróż po smakach kawy udało się blisko 40 przedstawicieli mediów lifestylowych, wnętrzarskich oraz kobiecych, którzy docenili nietypowy format spotkania prasowego, jego nieoczywisty motyw przewodni oraz zaproszonych gości. W efekcie, po spotkaniu i działaniach media relations ukazało się kilkadziesiąt publikacji w mediach, w tym w takich tytułach jak Elle Deco, Villa, Dom i Wnętrze, Claudia, Kobieta i Życie, Magazif.