TransferGo: Generacja Euro
Dotarcie do niezwykłej grupy docelowej

W tej sytuacji niełatwo budować przywiązanie do marki. Konkurencję dla TransferGo stanowią przede wszystkim banki, za pośrednictwem których realizowanych jest 50% przelewów zagranicznych. Popularne są też placówki umożliwiające dokonywanie przekazów gotówkowych. Rynek dedykowanych aplikacji mobilnych (jak TransferGo) odpowiada za ok. 20% transakcji. Aby przyzwyczaić odbiorców do marki i dać im poczucie, że TransferGo jest ich zaufanym towarzyszem, w naszej kampanii skupiliśmy się nie na samej ofercie, a na potrzebach grupy docelowej. Stanęliśmy przed zadaniem zrozumienia polskich emigrantów, poznania ich codziennych bolączek i wyzwań, z którymi się mierzą, oraz nawiązania kontaktu z Polonią za granicą.
Do współpracy zaprosiliśmy reporterów Dużego Formatu, jednego z największych polskich magazynów publicystycznych. W ramach kampanii przebyli oni ponad 8000 km, a łączny czas pracy wszystkich członków ekip redakcyjnych, filmowych i montażowych przekroczył 900 godzin. Zrealizowaliśmy wywiady z 25 osobami w różnym wieku, z różnych branż, a każda z nich miała swoją intrygującą historię emigracji. Rozmawialiśmy z budowniczymi spod koła podbiegunowego, kuratorami lokalnych bibliotek, nauczycielami, pracownikami fabryk, naukowcami. Wywiady uzupełniliśmy informacjami z raportu BigData, który analizował finansowe skutki masowej emigracji, wykorzystując dane Eurostatu, GUS i dane własne TransferGo (liczba przelewów, kwoty z poszczególnych krajów).
