Wyborowa – Pernod Ricard: Absolut
Love over hate – kreatywna walka z hejtem

H+K Warsaw stworzyło kampanię pokazującą, że w świecie pozbawionym tolerancji marka alkoholowa może stanąć w obronie osób doświadczających hejtu.
Love Over Hate to polska odsłona globalnej kampanii marki Absolut mówiącej o walce z hejtem. Jej koncepcja została dopasowana do lokalnych potrzeb – powstała na bazie lokalnych insightów i badania przeprowadzonego wśród Polaków (z którego wynika, że blisko 25% z nas codziennie spotyka się z bezpodstawnym hejtem). Polska wersja kampanii skupia się na zachęceniu konsumentów do kreatywnego przekształcania hejtu w pozytywny przekaz. Unikalny koncept (opracowany bezpośrednio na polski rynek) opiera się na współpracy z ambasadorami, którzy stali się głosem społeczeństwa mówiącym „stop” nienawiści.
Proces pozytywnej zmiany zdecydowaliśmy się rozpocząć od przestrzeni, która nas otacza – zaangażowaliśmy internautów z całej Polski w kampanię digitalową, której celem było zmapowanie miejsc pełnych obraźliwych graffiti, sloganów i obrazów, wytypowanie konkretnych lokalizacji i ich fizyczne oczyszczenie oraz wykorzystanie farby usuniętej z zawistnych haseł do stworzenia inspirującego muralu w samy sercu Warszawy – zaprojektowanego i wykonanego przez Pawła Swanskiego. Grafika niosła pozytywny przekaz, symbolizując miłość, otwartość, tolerancję i samoakceptację. Jako finał wspólnej przemiany hejtu w miłość uruchomiliśmy świetlną iluminacją muralu. Aby nadać rozgłos całej kampanii, nasze działania poprzedziliśmy niestandardową współpracą z Katarzyną Warnke – osobą, która w swoimi życiu niejednokrotnie doświadczyła hejtu. Kasia stała się głosem wszystkich tych, którzy spotkali się w swoim życiu z niezasłużoną niechęcią. Podczas Flash Fashion Night wystąpiła w nietypowej charakteryzacji – jej ciało zostało pokryte słowami hejtu, z jakim spotkała się w życiu i jakie utknęły na zawsze w jej głowie. Ten niezwykły wieczór stanowił uzewnętrznienie protestu Kasi i wódki Absolut przeciwko nienawiści. W ramach wywiadów gwiazda podzieliła się wiadomością o rozpoczęciu rewolucyjnej kampanii. Następnego dnia media zalał news o zaangażowaniu aktorki w projekt, a na jej kanałach socialmediowych pojawił się pierwszy post zachęcający Polaków do wspólnej walki z hejtem – czyli do zgłaszania miejsc, które są go pełne. Finałem akcji było wprowadzenie do sprzedaży limitowanej edycji butelki Absolut „Love”.
Love Over Hate jest jedną z najbardziej udanych kampanii marki Absolut w Polsce. Nasza wiadomość dotarła do 9,5 miliona ludzi. W ciągu 3 miesięcy komunikacji osiągnęliśmy blisko 200 publikacji (w aż 73 z nich pojawiła się nazwa marki!) i AVE na poziomie ponad 7,4 miliona zł – przekraczając kilkukrotnie założone wyniki.
