Wyborowa Pernod Ricard: Chivas

Bo sukces niejedno ma imię i niejeden smak: Success is a Blend oraz CHIVAS Venture 

Wizjonerzy, koneserzy, rzemieślnicy, przedsiębiorcy i filantropi – bracia Chivas nie zamykali się na jeden z obszarów, ponieważ doskwierał im ciągły głód nowych wyzwań. Wierzyli, że sukces nie bierze się z niczego, że jest to wyłącznie efekt ciężkiej pracy i konsekwencji w działaniu. O tym była też globalna kampania marki CHIVAS „Success is a Blend”, której lokalną odsłonę komunikacyjnie wspierało H+K. Jej celem było pokazanie, że sukces ma niejedno oblicze i składa się na niego wiele różnych czynników. Opowiadała o ludziach odważnie sięgających po swoje marzenia, pokazywała, że każdy z osobna jest wyjątkowy, a razem tworzą niepowtarzalny blend. Kampania utwierdzała w przekonaniu, że sukces to wolność robienia tego, w co wierzymy i co kochamy, kompozycja wykorzystanych szans i włożonego wysiłku.

W Polsce Ambasadorami „Success is a blend” zostały wyraziste osobowości, z których każda jest unikalną indywidualnością. Co je łączyło? Niewątpliwie sukces! W ich dokonaniach szukamy recept i wskazówek, w ich historiach – definicji sukcesu i jego składowych. Aktorzy Magdalena Cielecka i Maciej Musiał oraz dziennikarz Jarosław Kuźniar, w październiku 2019 roku, wspólnie zasiedli na znanej wszystkim kanapie Kuby Wojewódzkiego, aby w ramach projektu przybliżyć swoje historie i porozmawiać o tym, jakie elementy składają się na ich osobisty sukces.

Konferencja inaugurująca kampanię odbyła się w restauracji Niewinni Czarodzieje 2.0., i miała charakter ekskluzywnego spotkania. Zaproszeni goście, począwszy od kluczowych w Polsce mediów, po znanych influencerów i przyjaciół marki, mieli okazje nie tylko przysłuchiwać się rozmowom ambasadorów czy poznać idee kampanii, ale także wziąć udział w sesji testingowej whisky Chivas 12,18 oraz XV. Równolegle z organizacją wydarzenia, H+K było odpowiedzialne za działania komunikacyjne dla całej kampanii, których efektem było przeszło 1500 publikacji nt. projektu oraz dotarcie do blisko 1,3 mln odbiorców.

Sukces ma wiele twarzy, a dla każdego oznacza coś innego. Wg marki Chivas każdy z nas jest wyjątkową kompozycją wartości i talentów, które razem składają się na unikalną całość – swoisty blend, który definiuje prawdziwy sukces. Dlatego drugą odsłoną działań wokół idei sukcesu, które H+K, wspierało była piąta edycja projektu CHIVAS Venture. Jest to konkurs stawiający sobie za cel wyłonienie i wsparcie najbardziej obiecujących przedsiębiorstw, które poprzez swoje działania biznesowe zmieniają świat na lepsze rozwiązując największe problemy społeczne lub środowiskowe. Producent zaawansowanych protez ręki, start-up zajmujący się produkcją wysoce wydajnych powietrznych kolektorów słonecznych czy opracowany system wirtualnej rzeczywistości, pomagający ludziom po udarze mózgu i zawałach – to tylko przykłady firm, które wzięły udział w V edycji konkursu. Spośród blisko 100 zgłoszeń od startupów, początkowo wybrano 10, a następnie 5, które zmierzyły się w finale, walcząc o możliwość reprezentacji Polski w światowym finale konkursu i nagrodę z puli miliona dolarów.

Ponieważ finał Chivas Venture 2020 przypadł na czas trwania pandemii COVID-19 na świecie, organizatorzy zrezygnowali z uroczystej gali i nagrodzili każdego z uczestników kwotą 40 tys. USD. Wśród nich znalazł się polski startup MakeGrowLab, skupiający się na ograniczeniu produkcji plastikowych opakowań poprzez zastąpienie ich biodegradowalnym materiałem.

H+K stanęło przed wyzwaniem, jak w tej sytuacji zakomunikować polski sukces. Dzięki naszej pracy, publikacje na temat CHIVAS Venture pojawiły się w czołowych mediach ogólnoinformacyjnych, biznesowych i technologicznych, generując łącznie blisko 150 publikacji, które dotarły do przeszło pół miliona odbiorców.

Sector: Żywność + napoje