Grzegorz Szczepański, CEO Hill + Knowlton Poland objął stanowisko Prezydenta ICCO – International Communications Consultancy Organisation, największej organizacji branżowej, skupiającej ponad 3000 agencji PR z 81 krajów świata. Jego dwuletnia kadencja potrwa do 2024 roku, kiedy to obowiązki prezesa przejmie Heather Kernahan, CEO Hotwire. Grzegorz zastąpił na tym stanowisku Nitina Mantri, CEO AvianWE.
Podczas ICCO Global Summit w Dubaju Grzegorz rozpoczął swoją prezydenturę od mocnego wystąpienia. W swoim przemówieniu inauguracyjnym skupił się na zmianie pozycjonowania PR i wezwał do powrotu PR do pielęgnowania relacji.
„To jest moment zwrotny dla naszej branży. Jeśli naszą ambicją jest zajęcie stałego miejsca przy stole decyzyjnym w zarządach firm i międzynarodowych kręgach decyzyjnych, to powinniśmy pozycjonować naszą branżę jako biznes relacji, a nie biznes komunikacji. Komunikacja to kierunek, który po 25 latach się wyczerpał i zdewaluował. Ostatnio stał się również obciążeniem dla naszej branży. Dezinformacja, manipulacja i propaganda to również techniki komunikacji, więc utożsamianie PR wyłącznie z komunikacją jest dla nas poważnym ograniczeniem. Natomiast relacja, która w ujęciu PR oznacza prawdziwe partnerstwo, jest niezaprzeczalnie pożądaną wartością, tak w świecie biznesu, jak i w relacjach społecznych” – powiedział Grzegorz Szczepański.
Nowy prezes ICCO dodał również, że jego celem na najbliższe dwa lata jest pełne skupienie na powrocie do tworzenia, pielęgnowania i dbania o relacje między ludźmi i organizacjami. Zwrócił uwagę na to, że popyt na PR jest teraz bardzo wysoki, wartość Public Relations coraz bardziej doceniana, dlatego warto wykorzystać tę szansę i pokazać, że funkcja PR jest właścicielem strategicznych relacji.