W tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze Hill+Knowlton Strategies zdobyła trzy nagrody, w tym nagrodę główną w jubileuszowej kategorii Kampania XX-lecia. Tytuł Kampanii PR XX-lecia przypadł programowi „Mam Haka na Raka” realizowanemu przez H+K we współpracy z Polską Unią Onkologii, GSK i Fabryką Komunikacji Społecznej w latach 2007 – 2013. Agencja zdobyła także dwa Srebrne Spinacze w kategoriach COVID-19 PR Response i Media Relations za projekty prowadzone dla Biedronki – Jeronimo Martins Polska

Wczorajsza Gala rozdania nagród XVIII edycji konkursu Złote Spinacze była szczególna pod wieloma względami. Jako pierwsza w historii odbyła się w formule online oraz obejmowała jubileuszową kategorię Kampania PR XX-lecia, przyznaną w związku z 20-leciem powstania Związku Firm Public Relations w Polsce. Złotą statuetkę zdobyła w niej agencja Hill+Knowlton Strategies za kampanię społeczną „Mam Haka na Raka”, nakierowaną na edukację onkologiczną. Jury oceniło ją jako przełomową kampanię PR, która odcisnęła pozytywne piętno na postrzeganiu branży public relations w ciągu ostatnich dwóch dekad.

Zwycięski program dla młodzieży „Mam Haka na Raka”, stał się najgłośniejszą platformą do edukacji dorosłych Polaków w zakresie profilaktyki nowotworowej i przełamywania tabu mówienia o chorobach onkologicznych. Z sukcesem zrealizowano siedem edycji tej długofalowej kampanii społecznej, a jej telewizyjne spoty reklamowe zachęcające do profilaktyki zostały wyemitowane przez media pro bono ponad 700 razy. W programie wzięło udział łącznie 22 406 uczniów, w mediach opublikowano blisko 5700 publikacji, a stronę kampanijną odwiedziło ponad 2,6 mln osób.

Złoto w jubileuszowej kategorii to nie jedyny sukces Hill+Knowlton Strategies w tegorocznej edycji konkursu. Agencja zdobyła również dwie srebrne statuetki w kategoriach COVID-19 PR Response i Media Relations za działania realizowane dla Biedronki w 2020 roku.

Pierwsze z wyróżnień zostało przyznane za szereg działań komunikacyjnych ukierunkowanych na podniesienie bezpieczeństwa zakupów, wsparcie polskich przedsiębiorców i gospodarki, a także seniorów w warunkach zagrożenia wywołanego epidemią COVID-19. Ponadto w ramach kategorii Media Relations agencja została doceniona za dynamiczną adaptację do realiów pandemicznych i zastosowanie efektywnych rozwiązań contentowych, skutkujących zwiększoną obecnością w mediach tradycyjnych.