Eksplozja popularności tokenów niewymienialnych to jeden z najbardziej zauważalnych dziś trendów w gamingu, cyfrowej sztuce, inwestycjach i szeroko rozumianym kolekcjonerstwie. Wśród zachodnich ekspertów nie brakuje opinii, że NFT są nowym, bardzo ważnym elementem marketing mix, a ich pojawienie się może być równie rewolucyjne dla marek i marketingu, jak powstanie wiele lat temu social mediów.
Tak jak social media pozwalały tworzyć się społecznościom zakorzenionym w świecie realnym, tak NFT mają być wehikułem do angażowania społeczności w świecie wirtualnym – w tym m.in. w grach i Metaversum. Budowane na bazie tej samej technologii co kryptowaluty, NFT mają podobną moc oddziaływania na entuzjastów i budowania popularności (a co za tym idzie nierzadko również wartości). Są w trendzie, są modne, angażują.
Jako cześć grupy WPP obserwujemy w naszych siostrzanych agencjach coraz więcej briefów i konceptów kreatywnych, w których NFT wykorzystywane są jako wehikuł interakcji z konsumentami – zwłaszcza, jeśli marce zależy na dotarciu do młodego pokolenia. Mamy za sobą też pierwsze projekty wykorzystujące NFT na rynkach międzynarodowych.
Naturalne jest więc dla nas pytanie, czy Polska jest gotowa na duże kampanie wykorzystujące taki wehikuł? Wierzymy, że tak i że mimo aktualnego załamania na rynku NFT inwestycyjnych narzędzie to nie straci blasku i ciągle ma potencjał do bycia wehikułem dla atrakcyjnej, innowacyjnej komunikacji.
Aby zobrazować aktualne postrzeganie NFT w Polsce przeprowadziliśmy badanie, które pozwoliło nam dowiedzieć się:
- ilu Polaków wie co to NFT,
- ilu mamy posiadaczy takich tokenów,
- jaki jest poziom wiedzy na temat tego instrumentu
- jakie wiążą się z nim przekonania i skojarzenia
Czy NFT to niszowa ciekawostka ze świata inwestycji, ewentualnie sztuki? Czy jest zamknięta w specjalistycznej bańce? Czy staje się masowym trendem? Gdzie faktycznie jest potencjał dla marketingu i komunikacji w świecie NFT?
Między innymi na te pytania odpowiadamy w raporcie NFT: wciąż szansa czy już pułapka? Znaczenie tokenów niewymienialnych dla konsumentów i marek.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat szans i zagrożeń związanych z wykorzystaniem tokenów NFT dla Twojej marki?
POBIERZ RAPORT
Myślisz o kampanii z NFT? Napisz do nas!
Magdalena Załubska-Król: [email protected]
Michał Piątkiewicz: [email protected]