Hill+Knowlton Strategies (H+K), międzynarodowa agencja public relations, wzmacnia kompetencje strategiczne i kreatywne dzięki zatrudnieniu Zofii Smełki-Leszczyńskej na stanowisko Chief Creative Strategist. Rolą Zofii będzie nadzór nad procesami strategicznymi w obszarze budowania marek i wsparcie Klientów H+K w wyborze i wdrożeniu pozycjonowania kulturowego, które jest podstawą narracji od komunikacji konsumenckiej po społeczne zaangażowanie firmy. Nowa Chief Creative Strategies będzie także uczestniczyć w tworzeniu i wdrażaniu innowacyjnych produktów w ofercie H+K, jak Smarter+, czyli oferta zastosowania nauk behawioralnych w public relations.

„Biznes PR potrzebuje transformacji, tak samo jak każda branża czy sektor, których kompetencje zostały w czasach Covid-u wystawione na wymagający sprawdzian. W H+K bacznie obserwujemy światowe trendy, ale też wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów, którzy coraz częściej sygnalizowali nam, że są zainteresowani kompetencjami z obszaru kreatywnych innowacji. Powołanie funkcji Chief Creative Strategist i włączenie Zofii do ścisłego kierownictwa firmy jest punktem zwrotnym takiej właśnie transformacji, dzięki której od dzisiaj dysponujemy prawdopodobnie najmocniejszą ofertą na rynku.” – powiedział Grzegorz Szczepański, prezes Hill+Knowlton Strategies.

Zofia Smełka-Leszczyńska wnosi ponad 13 lat doświadczenia marketingowego zdobytego zarówno w dziedzinie strategii i badań jakościowych, jak i kreacji wielokanałowych kampanii – od spotów ATL, poprzez działania digital, aż po projektowanie nowych marek i usług. Jest doktorem kulturoznawstwa, magistrem psychologii, absolwentką studiów podyplomowych w zakresie projektowania usług i autorką książki „Usunąć do 30 dni. Semiotyka polskich plakatów wyborczych” (Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2020). Przed dołączeniem do H+K obejmowała stanowisko Strategy Consultant w Stratosferze, gdzie wspierała klientów w zakresie analiz kulturowych i semiotycznych, badań jakościowych oraz budowania strategii marek. Jej kariera obejmuje również stanowiska Associate Creative Director i Digital Group Head w K2 Internet SA, a wcześniej – pracę w agencjach Havas, McCann, G7 i Team One. Wspierała Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich przy strategii kampanii „16 dni przeciw przemocy wobec kobiet”, a Stowarzyszenie Lambda Warszawa – w opracowaniu kampanii społecznej „Jeśli to słyszysz, jeśli to mówisz”.

„Współczesna komunikacja musi być nie tylko świeża i widoczna, ale przede wszystkim relewantna kulturowo i skuteczna w zmienianiu postaw – czyli z jednej strony oparta na głębokich i istotnych wartościach, a z drugiej – poprzedzona diagnozą motywacji, potrzeb i barier po stronie odbiorcy. Łącząc kompetencje z zakresu antropologii kultury, której narzędzia pozwalają na zidentyfikowanie aktualnych dylematów i napięć społeczno-kulturowych, z narzędziami psychologii poznawczej i ekonomii behawioralnej jesteśmy w stanie zaprojektować komunikację, która odwołuje się do wartości istotnych dla odbiorców, a jednocześnie korzysta z odkryć nauki dotyczących skutecznej perswazji. Dobór mediów, platform i generowanie contentu powinno każdorazowo zostać poprzedzone analizą społeczno-kulturową oraz behawioralną” – dodaje Zofia Smełka-Leszczyńska, Chief Creative Strategist w Hill+Knowlton Strategies.